REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
Informacje ogólne
1. Regulamin sklepu internetowego Politechniki Śląskiej określa szczegółowe zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym https://esklep.polsl.pl. Przed dokonaniem zakupu Klienci proszeni są o zapoznanie się z jego treścią.
2. Właścicielem sklepu internetowego jest Politechnika Śląska z siedzibą przy ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, działającą na podstawie na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(j.t. Dz.U. 2022 poz. 574), NIP: 631-020-07-36, REGON: 000001637. Adres do korespondencji (komunikacji pomiędzy Klientem a Sprzedającym):
- telefonicznie; numer telefonu: 32 237 15 42 (w Dni Robocze od godz. 8.00 do godz. 14.00)
- mailowo; adres poczty elektronicznej: esklep@polsl.pl (w Dni Robocze od godz. 8.00 do godz. 14.00)
- listownie; Politechnika Śląska Sklep internetowy ul. Akademicka 2A, pok. 851 (IV piętro na Wydziale Górnictwa), 44-100 Gliwice
3. Definicje:
- Czas Realizacji Zamówienia– czas, w którym zamówienie jest kompletowane, a następnie wydane przewoźnikowi w celu dostarczenia Towaru na wskazany przez Klienta adres; Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy (czasu między wydaniem Towaru przez Sprzedawcę przewoźnikowi a jego wydaniem Klientowi);
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy);
- Klient – rozumie się przez to osobę fizyczną, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a także osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje Zamówienia. Klientami nie mogą być jednostki organizacyjne PŚ.
- Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną; dedykowany Klientowi, modyfikowalny element Sklepu Internetowego, tworzony po dokonaniu przez Klienta Rejestracji;
- Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Sklepu, w której Klient zatwierdza przedmiot i warunki Zamówienia tj. rodzaj i ilość Towarów, dane do dostawy lub wystawienia faktury, sposób płatności;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
- Rejestracja – usługa świadczona drogą elektroniczną; procedura dokonywana przez Klienta w sposób wskazany w Regulaminie w celu założenia Konta oraz ewentualnego zrealizowania Zamówienia i korzystania z określonych funkcji Sklepu Internetowego;
- Sklep internetowy (sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://esklep.polsl.pl. z wykorzystaniem, którego Klient może w szczególności złożyć Zamówienie na dostępne Towary;
- Sprzedający – Politechnika Śląska z siedzibą przy ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, działającą na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(j.t. Dz.U. 2022 poz. 574), NIP: 631-020-07-36, REGON: 000001637. - Towar – produkt wskazany w Sklepie Internetowym, mogący stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży istotne właściwości każdego Towaru udostępniane są na przypisanej mu podstronie Sklepu; obraz Towaru przedstawiony na stronach Sklepu Internetowego jest wizualizacją jego rzeczywistego wyglądu i ma charakter jedynie informacyjny;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 – Kodeks cywilny, zawarta według postanowień Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, za pośrednictwem Sklepu;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, ze wskazaniem istotnych jej warunków, dokonywane przy wykorzystaniu Koszyka.
4. W celu korzystania ze Sklepu Internetowego i realizacji Zamówienia, muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej Internet Explorer, Chrome, FireFox, Opera, aktywne konto poczty elektronicznej (email).
5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest uzależnione od akceptacji cookies oraz polityki prywatności. Brak akceptacji plików cookies może skutkować niewłaściwym funkcjonowaniem sklepu.
6. Właściciel dołoży starań, aby sklep internetowy funkcjonował w sposób nieprzerwany. W funkcjonowaniu sklepu mogą nastąpić przerwy, w szczególności w celu dokonania aktualizacji danych, naprawy systemu lub dokonania innych prac konserwacyjnych, o czym sprzedający poinformuje na stronie sklepu.
7. Towary dostępne w sklepie internetowym są fabrycznie nowe i legalnie wprowadzone na rynek polski oraz są one wolne od wad fizycznych lub prawnych.
Składanie i realizacja zamówień
- Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez system sprzedażowy Sklepu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, z zastrzeżeniem, że ich realizacja odbywa się w Dni Robocze od godz. 8.00 do godz. 14.00.
- Zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego mogą dokonywać mogą osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Jednostki organizacyjne Politechniki Śląskiej nie mogą dokonywać zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Zamówienie towaru jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu Regulaminu. Klient od chwili zaakceptowania Regulaminu jest związany jego treścią
- Aby dokonać zakupu w e-sklepie należy:
a) dodać wybrane towary do koszyka
b) wypełnić formularz zamówienia podając sposób dostawy (wysyłka za pomocą firmy kurierskiej In Post lub odbiór osobisty), adres doręczenia oraz dane do faktury, które może zostać wystawione na żądanie klienta.
c) wybrać sposób zapłaty oraz formę płatności;
d) zatwierdzić formularz zamówienia. - Zamówienie jest skuteczne, jeżeli Klient poprawnie uzupełni formularz zamówienia oraz poprawnie poda dane kontaktowe, w tym prawidłowy adres wysyłki towaru. Sprzedający skontaktuje się z Klientem, gdy dane będą niekompletne.
- Zatwierdzenie przez sprzedającego wypełnionego formularza powoduje zawarcie umowy na odległość oraz przyjęcie zamówienia, o czym Klient jest informowany na adres e-mail podany w zamówieniu. Realizacja zamówienia rozpoczyna się od wpływu zapłaty za zamówienie przez system płatności iMoje.
- Do każdego zamówienia dołączony jest dowód zakupu. Na żądanie klienta może zostać wystawiona faktura. Klient jest zobowiązany poinformować Politechnikę Śląską o konieczności wystawienia faktury oraz podać dane do faktury.
- Do każdego zamówienia doliczane są koszty przesyłki w kwocie 10 zł.
- W przypadku dostawy wysyłkowej Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w obecności przewoźnika. Jeżeli przesyłka doznała ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ma obowiązek protokolarnie określić stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik powinien zrobić to również na żądanie Klienta. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania mu przesyłki.
- Umowę sprzedaży może zawrzeć osoba pełnoletnia, natomiast osoby niepełnoletnie jedynie za wiedzą i pełnym nadzorem prawnego opiekuna.
- Zamówione w sklepie internetowym towary dostarczane są wyłącznie na terytorium Polski.
Płatności
- Zapłata za zamówiony towar dokonywana jest tylko przez płatność online.
- Zamówienie zostanie wysłane w ciągu 24h w dniach roboczych licząc od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. Przez dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. Zamówienia będą realizowane w godzinach 8.00 – 14.00.
Dane osobowe
- Dane osobowe (imię nazwisko, ulica, numer budynku i lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj, e-mail) podawane przez Klienta w sklepie internetowym Politechniki Śląskiej przetwarzane są przez Politechnikę Śląską z adresem siedziby: ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice. Politechnika Śląska jest administratorem tych danych w rozumieniu rozporządzenia (UE) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych uchylające dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Podane przez Klienta dane przetwarzane są w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta oraz realizacją zamówień w sklepie internetowym. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonania zakupu w sklepie internetowym Politechniki Śląskiej oraz świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach funkcjonowania sklepu internetowego Politechniki Śląskiej.
- Klient ma prawo wglądu do treści swoich danych, ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się na konto Klienta lub poprzez zgłoszenie do esklep@polsl.pl
- Dane osobowe Klienta są wykorzystywane wyłącznie do realizacji zamówienia. Politechnika Śląska nie udostępnia danych innym podmiotom. Klient podając dane osobowe oświadcza, że podane przez niego dane są jego danymi.
Odstąpienie od umowy, zwrot towaru, wymiana
- Klient: osoby fizyczne dokonujące zwykłych zakupów, przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, mają prawo odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie do 14 dni od dnia otrzymania Towaru, na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827 z późn. zm.). Wraz z Towarem Sprzedający prześle Klientowi pouczenie o możliwości odstąpienia od umowy. Pouczenie stanowi Załącznik Nr 2 do Regulaminu.
Jest to możliwe tylko wówczas, gdy zakupiony towar:
a) znajduje się w takim samym stanie, w jakim został doręczony Konsumentowi;b) jest kompletny;
c) nie był używany, kopiowany;
d) nie nosi śladów użytkowania;
e) jest w nienaruszonym opakowaniu. - W celu odstąpienia od umowy Klient powinien przesłać:
a) wypełnione „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość” stanowiące załącznik nr 1 do Regulaminu;
b) oryginał paragonu fiskalnego lub faktury za zakupiony towar;
c) towar, którego dotyczy odstąpienie od umowy. - Sklep zwróci zapłacony towar w ciągu 10 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Klient może anulować zamówienie wyłącznie e-mailem: esklep@polsl.pl Anulowaniu nie podlega zamówienie opłacone, które zostało wysłane do Klienta.
- Klient może wymienić zamówiony towar na inny rozmiar, fason, kolor lub na inny produkt z uwzględnieniem ewentualnej różnicy w cenie pod warunkiem dostępności towaru. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar, którego dotyczy wymiana:
a) znajduje się w takim samym stanie, w jakim został doręczony Klientowi;b) jest kompletny;
c) nie był używany;
d) nie nosi śladów użytkowania;
e) jest w nienaruszonym opakowaniu. - W celu wymiany towaru na inny Klient powinien przesłać przesyłką poleconą:
a) wypełniony „Formularz wymiany” stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu;b) oryginał paragonu fiskalnego lub faktury za zakupiony towar;
c) towar, którego dotyczy wymiana. - W przypadku wymiany towaru Klient jest zobowiązany ponieść koszt ponownej przesyłki towaru do Klient zgodnie z wybrana opcją dostawy oraz ewentualnej różnicy w cenie towarów. Wymiana zostanie zrealizowana po wpływie zapłaty na konto sprzedającego.
Reklamacje
- Jeżeli Klient po otrzymaniu towaru stwierdzi wady techniczne zakupionego towaru powinien go odesłać w ramach reklamacji.
- Zakupiony towar można zareklamować w ciągu 2 lat od daty sprzedaży, jednak nie później niż 2 miesiące od momentu stwierdzenia wady podlegającej reklamacji.
- W celu zareklamowania towaru Klient powinien przesłać przesyłką poleconą:
a) wypełniony „Formularz reklamacyjny” stanowiący załącznik nr 3 do Regulaminu;b) kopia paragon fiskalnego lub faktury za zakupiony towar;
c) towar, którego dotyczy reklamacja. - Reklamacja zostanie rozpatrzona przez sprzedającego w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania formularza reklamacyjnego i poinformuje o wyniku postępowania za pośrednictwem poczty e-mail.
- Koszt przesłania zareklamowanego towaru pokrywa Sprzedający. Zwrotowi podlega koszt dostarczenia towaru do wysokości najtańszej formy jego dostawy do Konsumenta. Zwrot nastąpi po otrzymaniu przesyłki i pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, najpóźniej w terminie 10 dni roboczych od dnia rozpatrzenia reklamacji. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny pełnowartościowy, a jeżeli będzie to niemożliwe (np. z powodu wyczerpania asortymentu), zostanie zwrócona Konsumentowi równowartość ceny zakupionego towaru.
- Adres, na który należy kierować wysyłkę w przypadku odstąpienia od umowy lub reklamacji:
Politechnika Śląska Sklep internetowyul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice
Przepisy końcowe
- Ceny towarów podane są w PLN i są cenami brutto. Cena nie zawiera kosztów dostawy. W momencie złożenia zamówienia ceny stają się wiążące. Politechnika Śląska zastrzega sobie prawo do zmian cen towarów występujących w ofercie, wprowadzania nowych towarów oraz modyfikacji istniejących, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
- Dostępne na stronie https://esklep.polsl.pl fotografie towarów mają na celu przykładowe pokazanie wyglądu towaru, który w rzeczywistości może nieznacznie odbiegać od zamieszczonej w sklepie fotografii.
- Politechnika Śląska zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
Załączniki
Załącznik nr 1 do regulaminu – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Załącznik nr 2 do regulaminu – Formularz wymiany
Załącznik nr 3 do regulaminu – Formularz reklamacyjny